×
Contact E-mail

QESH Officer

Wij zijn we dé toonaangevende technologie partner, die het maximale uit elke fabriek en plant haalt in termen van prestaties én rendement. Om onze opdrachtgevers te ondersteunen op het gebied van veiligheid is Sitech op zoek naar:

QESH Officer

Jouw uitdaging

Niemand wil (bijna) ongevallen, dat is duidelijk. Het vastleggen van alle regels en procedures is hierbij niet alleen de oplossing. De vraag is: hoe kunnen we er samen voor zorgen dat een installatie, de organisatie eromheen en de systemen voldoen aan alle voorschriften? Hoe zorgen we er samen voor dat het veilig genoeg is? Dat is waar Sitech QESH (Quality, Environment, Safety & Health) in uitblinkt. Door onze ervaring in de procesindustrie begrijpen wij dat we rekening moeten houden met de specifieke omstandigheden bij onze klanten en zijn onze voorstellen eenvoudig implementeerbaar en praktisch haalbaar. Wij bieden hierbij totaaloplossingen, maar ook maatwerk. Geheel naar wens van onze klant. Vanwege groei in opdrachten en projecten zijn we voor ons team op zoek naar versterking.

De QESH Officer behartigt binnen de werkgebieden TurnAround (TA) en Projects zelfstandig de QESH belangen. In de complexe omgeving waar kennis van zaken (verschillende fabrieken en fabricageprocessen), relevante wetgeving en interne werkprocessen belangrijk is, is QESH leiderschap een belangrijk onderdeel om het werk optimaal uit te voeren. Hierbij rapporteer je direct aan de BU manager van de afdeling TA/ Projects. Daarnaast werk je constructief samen met de QESH afdeling binnen Sitech.

Hoe ga jij bijdragen

  • Je levert advies, expertise en operationele QESH ondersteuning aan management en medewerkers van de verschillende afdelingen.
  • Je coördineert onderzoeken en metingen (bv. op het gebied van Arbo, toxische stoffen en geluid) en zorgt voor SHE input bij de interne en of externe partijen die hierbij betrokken zijn;
  • Je voert SHE-studies uit en coördineert acties.
  • Je stimuleert veilig gedrag op de werkvloer en kan binnen de afdelingen mee vorm geven aan cultuur verander programma’s op het gebied van veiligheid.
  • Je ziet actief toe of de organisatie zich houdt aan de gestelde eisen en voorschriften. Dit doe je onder andere door het uitvoeren van interne audits, inspecties en rondgangen. Bij onvolkomenheden escaleer je richting de afdelingsmanager en adviseer je vanuit jouw functie op QESH gebied;
  • Je coördineert en/of neemt deel aan algemene en specifieke audits (intern / extern) op het gebied van veiligheid en kwaliteit;
  • Bij incidenten en klachten coördineer en lever je ondersteuning bij de incident / klacht onderzoeken. De QESH officer communiceert voortvloeiende leermomenten naar alle stakeholders en rapporteert eventuele trends die op te maken zijn uit deze onderzoeken. Richting de organisatie formuleer je verbetervoorstellen;
  • Je zorgt ervoor dat de afgesproken QESH managementinformatie en rapportages actueel zijn.

Jouw ideale achtergrond

  • Je hebt een HBO opleiding afgerond. Bij voorkeur een HBO opleiding m.b.t. chemie, milieu, procestechnologie of integrale veiligheid;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijk functie en bij voorkeur in de chemie;
  • Je hebt de opleiding HVK afgerond of wil deze graag volgen;
  • Je hebt kennis van landelijk wet- en regelgeving op het gebied van veiligheid, gezondheid, milieu en ARBO;
  • Je bent bekend met ongevallen / incident analyse technieken zoals RCA, Tripod en HFA en het opstellen van SHE-Flyers;
  • Je beheerst de Engelse taal goed en daarnaast kun je goed overweg met het Microsoft Office pakket;
  • Je bent gewend om projectmatig te werken en bent flexibel om bij meerdere opdrachtgevers zelfstandig aan het werk te gaan;
  • Ervaring met ISO9001 audits, het toepassen / uitwerken van normelementen in de praktijk en auditor vaardigheden zijn een pré.
  • Last but not least beschikt de ideale kandidaat een hoge mate van creativiteit en sterk ontwikkeld analytisch denkvermogen.

Jouw reactie

Interesse? Reageer dan via de sollicitatiebutton aan de onderzijde van de pagina.

Vragen? Voor vragen of informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met de afdeling Recruitment; Liane Peters, tel. 06 57464334 of Marjolein Beckers, tel. 06 82508902.

Jouw beloning

  • Geen 12, maar 14 maanden salaris (€ 4.166 - € 5.986, inschaling is afhankelijk van opleidingsniveau, kennis en ervaring); Extra maand in mei én in november;
  • Persoonlijk budget ter waarde van 13 dagen; Hierbij kies je zelf of je het laat uitbetalen of dat je er extra verlof van koopt;
  • Veel oog voor vitaliteit, groei en (persoonlijke) ontwikkeling; Wij zijn aangesloten bij GoodHabitz & ODS (Ontspanning Door Sport). Hierdoor blijf jij vitaal en fit, door een combinatie van activiteiten en adviezen op het gebied van beweging, ontspanning, voeding en mindset.

Maximize with us

Deel deze pagina